Umman Ulaştırma Bakanlığı, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ile koordinasyon halinde, tüm gemilerin kullanımına açık geçici bir deniz koridoru oluşturulması üzerinde çalışıldığını açıkladı. Veri analitik şirketleri Kpler ve MarineTraffic'in verilerine göre, ABD ile İran arasında Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılmasını içeren 14 maddelik mutabakat sonrasında tanker trafiği kademeli olarak artıyor. 18-22 Haziran döneminde boğazdan geçen gemi sayısı toplam 172 olurken, günlük ortalama geçiş sayısı 34'e yükseldi. Bu rakam, savaş öncesi seviyelerin yaklaşık yüzde 25'ine karşılık geliyor.
ABD Başkanı Donald Trump, İran'ın nükleer programına yönelik üst düzey denetimleri kabul ettiğini belirterek, müzakerelerin ilerlemesine katkı sağlayacağını ifade etti. Ayrıca Trump, Hürmüz Boğazı üzerinden günlük 19 milyon varil petrol taşındığını ve bunun rekor olduğunu söyledi. Öte yandan, Rusya Dışişleri Bakan Yardımcısı Sergey Ryabkov, Rusya ile ABD arasında uzun süredir devam eden sorunların çözümüne yönelik yeni bir istişare turu planlandığını açıkladı.
Kaynak: RSS





