Antalya'da katıldığı bir programda konuşan Prof. Dr. Kıykım, sosyal medyada A4 kağıdına sığma gibi ölçütlerle zayıflama çabalarının tehlikeli sonuçlar doğurduğunu belirtti. Kıykım, 'Bir hastamız sosyal medyadaki bu akımdan etkilenerek diyete başladı ve yaklaşık iki yıldır anoreksiya tedavisi görüyor' dedi. Ayrıca, ailelerin çocuklarında bağışıklık ve büyümeyi desteklemek amacıyla bilinçsizce vitamin ve takviye kullanmasının da toksik etkilere yol açabileceğine dikkat çekti.
Prof. Dr. Kıykım, sosyal medyanın beden algısını değiştirdiğini ve çocukların bu platformlarda gördükleri baskı nedeniyle sağlıksız diyetlere yönelebileceğini vurguladı. 'Beden algısının bozulması, çocuklarda anoreksiya ve beslenme düzensizliklerine neden olabiliyor. Ailelerin çocuklarını yakından takip etmesi büyük önem taşıyor' ifadelerini kullandı. Ayrıca, sosyal medyanın arkadaş grupları arasında uygulanan baskıyı artırdığına da değinen Kıykım, erken müdahalenin önemine işaret etti.
Kaynak: RSS





