HOREKA işletmeleri, Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıtlarını tamamlayarak birlikte çalışacakları saha operatörlerini belirlemek zorunda. Sisteme kayıtlı işletmelerde biriken DOA logolu ambalajlar, seçilen operatörler tarafından düzenli olarak toplanarak geri dönüşüm süreçlerine yönlendiriliyor. Ayrıca, işletmeler her bir ambalaj için 0,20 TL teşvik bedeli kazanıyor.
Türkiye Çevre Ajansı Başkanı Nurullah Öztürk, DOA Sisteminin çevre, ekonomi ve kaynak yönetimi alanlarında önemli bir dönüşüm sağladığını belirtti. Öztürk, HOREKA işletmelerinin sisteme katılımının önemine vurgu yaparak, 1 Temmuz'da başlayacak ulusal entegrasyon süreciyle daha güçlü ve yaygın bir geri dönüşüm ağı oluşturulacağını ifade etti.
Kaynak: RSS





