Sağlık

Yaz Sıcakları Besin Zehirlenmelerini Artırıyor: Uzmanlardan Uyarı

Acil Tıp Uzmanı Prof. Dr. Mehmet Özgür Erdoğan, yaz aylarında artan besin zehirlenmelerine karşı vatandaşları uyardı.

Abone Ol


Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Bölümü İdari Sorumlusu Prof. Dr. Mehmet Özgür Erdoğan, yaz aylarında besin zehirlenmelerinin katlanarak arttığını belirterek, 'Sıcaklıkların artmasıyla bakterilerin yiyeceklerde hızla çoğaldığını görüyoruz. Özellikle deniz ürünleri, tavuk ve açıkta kalan gıdalar risk taşıyor. Bulantı, kusma, ateş, ishal ve baş dönmesi gibi belirtiler gelişirse besin zehirlenmesi akla gelmeli' dedi.

Prof. Dr. Erdoğan, zehirlenme şüphesi durumunda vakit kaybetmeden doktora başvurulması gerektiğini vurguladı. 'Geç başlayan zehirlenmeler daha ciddi sistemik etkiler yaratabilir. Tavuğun iç sıcaklığı 75 derecenin üzerinde pişirilmezse salmonella ve kampilobakter gibi bakteriler çoğalabilir. Bu durum tifoya yol açabilir. Çocuklar, gebeler, kronik hastalar ve bağışıklık sistemi zayıf olanlar daha yüksek risk altında' ifadelerini kullandı.

Besin zehirlenmesi nedeniyle acil başvuruların arttığını söyleyen Erdoğan, 'Tarım ve Orman ile Sağlık Bakanlıkları denetimleri sıkı tutuyor. Yediğimiz ve içtiğimiz ürünlerin hijyenine ve tazeliğine dikkat etmek gerekiyor. Tedavi sürecinde hastanın durumu değerlendiriliyor, gerekirse serum uygulanıyor. Zehirlenmenin türüne göre tedavi değişebiliyor. Özellikle tavuk ve midye kaynaklı zehirlenmeler yaz aylarında artış gösteriyor' diye konuştu.