Karakaş'ın aktardığına göre, davacı sigortalı SSK, Emekli Sandığı ve Bağ-Kur kapsamında toplamda 13 binden fazla prim günü biriktirmişti. Ancak SGK, Bağ-Kur hizmetlerinin ağırlıkta olduğunu gerekçe göstererek sigortalıyı daha ağır şartlarla emekli olmaya zorladı. Davacı, yalnızca SSK ve Emekli Sandığı hizmetleri üzerinden emekli aylığı bağlanmasını talep ederek yargı yoluna başvurdu.
İş Mahkemesi, sigortalının hizmet birleştirmesine zorlanamayacağına karar vererek, kişinin iradesine üstünlük tanındığını bildirdi. Mahkeme, davacının 1 Nisan 2002 itibarıyla SSK şartlarıyla emekli aylığı almaya hak kazandığını ve biriken fark ile faiz alacağının tahsil edilmesine hükmetti.
Kaynak: RSS





