Yetkililer, enerji tüketimi yüksek klima sistemleri yerine pencere açılması, doğal hava akışının sağlanması, gölgelendirme ve vantilatör gibi pasif soğutma yöntemlerinin tercih edilmesini tavsiye ediyor. Bu kapsamda Kuzey Londra'da bir ev sahibinin iki klima ünitesini sökmek zorunda kaldığı bildirildi.
Diğer yandan, bazı vatandaşlar doğal havalandırma için pencere ve balkon kapılarının açık tutulmasını önerirken, güvenlik endişeleri nedeniyle itirazlar da gündeme geldi. Klima sistemlerinin kaldırılmasının aşırı sıcak günlerde yaşamı zorlaştırdığı yönündeki görüşler ise kamuoyunda tartışma yaratıyor.
Kaynak: RSS




