2027 yılında geçerli olacak asgari ücret zam oranı için tartışmalar sürüyor. Yüzde 30 artışın konuşulduğu bu dönemde, milyonlarca çalışan ve özel sektördeki beyaz ile mavi yakalılar yeni maaşlarını hesaplamaya başladı.
Asgari Ücrette Yüzde 30 Zam Senaryosu
2026 yılında net 28 bin 75 TL, brüt 33 bin 30 TL olan asgari ücretin, yüzde 30 zamla 2027'de brüt 42 bin 939 TL'ye çıkması bekleniyor. Bu tutardan yüzde 14 oranında SGK işçi primi ve yüzde 1 oranında işsizlik sigortası işçi primi kesintisi yapılacak. Kesintiler toplamda 6 bin 440 TL olarak hesaplanırken, çalışanın eline geçecek net ücret 36 bin 498 TL olacak.
İşveren Maliyetleri ve Diğer Ödemelere Etkisi
İşveren açısından bakıldığında, SGK işveren payı ve işsizlik sigortası işveren primi dahil edildiğinde, asgari ücretli bir çalışanın toplam maliyetinin 50 bin TL'yi aşması öngörülüyor. Ayrıca, asgari ücretteki artış işsizlik maaşı, kıdem tazminatı, sigorta primleri, stajyer ücretleri, doğum ve askerlik borçlanması, 65 yaş aylığı, engelli maaşı ve evde bakım yardımı gibi birçok ödeme kalemini de doğrudan etkileyecek.
Özel sektörde ise asgari ücret zammı, beyaz yakalı, mavi yakalı ve orta kademe çalışanların maaş artışlarında önemli bir referans olarak değerlendiriliyor.





