Ankara'dan Yozgat'ın Büyükincirli köyüne gelen Yalçın Kaygusuz, madımak toplamanın kendileri için bir gelenek olduğunu belirtti. Kaygusuz, 'Buraya madımak toplamaya ve mezar ziyaretine geldik. Ankara'da yaşıyoruz. Yaklaşık bir saat toplarsak ailece pişirip yeriz. Bazıları kış için konserve yapıyor ama biz o kadar toplayamıyoruz. Ayrıca yufka ekmek alacağız, çünkü madımak yufka ekmeksiz yenmez' dedi.
Yozgat'ın Sarıhacılı Mahallesi'nde madımak toplayan Tülay Durak ise madımak yemeğinin zahmetli ancak lezzetli olduğunu ifade etti. Durak, 'Mart sonunda çıkar ve tüm köy halkı buraya gelir. Topladığımız madımakları temizleyip ince ince kıyarız. Sarımsak, tereyağı ve pastırma ekleyerek pişiririz, salça kullanmayız. Ispanak gibi ama çok lezzetlidir. Yufka ekmeğiyle birlikte çok güzel olur. Kış için konserve de yapıyoruz' şeklinde konuştu.
Durak, madımak toplamanın zor olduğunu, ancak lezzetinin buna değdiğini belirterek, 'Bir gün boyunca iki üç kilo toplayabiliyoruz. Temizlemesi de zahmetli. Akşam kıyıp yıkıyoruz. Zahmeti çok ama lezzeti de çok güzel. Herkese tavsiye ederim' dedi. Toplanan madımaklar tereyağlı, soğanlı ve sarımsaklı olarak servis edilirken, bazı vatandaşlar tarafından kurutularak veya konserve yapılarak kış aylarında da tüketiliyor.
Kaynak: RSS





