Yüksekova Halk Eğitimi Merkezi Yıl Sonu Sergisi Açıldı
Yüksekova Halk Eğitimi Merkezi Yıl Sonu Sergisi Açıldı
İçeriği Görüntüle
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Basra Körfezi'nde bulunan Yasa Moon ve Nejat isimli Türk sahipli iki geminin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı'ndan güvenli şekilde geçiş yaptığını duyurdu. Böylece, savaşın başlangıcından bu yana Hürmüz Boğazı'ndan geçerek körfezden ayrılan Türk sahipli gemi sayısı 11'e ulaştı.

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde toplam 7 Türk sahipli geminin bulunduğunu ve bu gemilerde 177 Türk gemi personelinin görev yaptığını belirtti. Bu gemilerden birinin Türk bayraklı olduğunu ifade eden Uraloğlu, 5 geminin Hürmüz Boğazı'ndan geçiş talebinde bulunduğunu, iki enerji gemisinin ise henüz çıkış talebi olmadığını açıkladı.

Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içinde anlık olarak takip edildiğini ve ihtiyaç halinde gemi işletmecileriyle sürekli temas kurulduğunu vurguladı. Türk gemilerinin ve gemi personelinin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu belirten Bakan, takip çalışmalarının kesintisiz sürdüğünü sözlerine ekledi.

Kaynak: RSS