Gündem

Türkiye Genelinde B Reçete Sistemi 1 Temmuz'da Başlıyor

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinde B reçete uygulamasının 1 Temmuz'dan itibaren tüm illerde eş zamanlı olarak hayata geçirileceğini açıkladı.

Abone Ol


Yumaklı, uygulamanın çevre ve insan sağlığı açısından sürdürülebilir tarımı desteklemek amacıyla hayata geçirildiğini vurguladı. Sistemde pestisitlerin reçetelendirilmesi, satış ve kullanım aşamalarının elektronik ortamda kaydedileceğini ifade eden Bakan, bilimsel kriterlere uygun dozlarda kullanımın sağlanacağını söyledi.

Pilot uygulamanın Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli'nde 12 Ocak'ta başladığını hatırlatan Yumaklı, 1 Temmuz'dan itibaren tüm 81 ilde eş zamanlı olarak sistemin devreye alınacağını açıkladı. Bakan, bu sistemin Türkiye'de pestisit kullanımına ilişkin önemli bir adım olduğunu ve mevcut sorunların çözümüne katkı sağlayacağını dile getirdi.