Yapılan çalışmaların ardından Sümela Manastırı yeniden ziyaretçilerin hizmetine açıldı. Bakanlık, kapsamlı restorasyon çalışmalarının planlanan program doğrultusunda devam edeceğini bildirdi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, ziyaretçi güvenliği ve kültürel mirasın korunmasına yönelik bu adımların önemine vurgu yaptı.
Bakan Ersoy, 'Bilimsel veriler ve uzman görüşleri doğrultusunda yamaçlarda yapılan temizlik ve koruyucu uygulamalarla Sümela Manastırı'nı daha güvenli hale getirdik. Doğal dokusunu ve tarihi değerini koruyarak bu eşsiz mirası geleceğe taşımaya devam edeceğiz' ifadelerini kullandı. Ayrıca, ziyaretçilerin en güvenli koşullarda ağırlanmaya devam edeceği belirtildi.
Kaynak: RSS




