Bakan Ersoy, Sirkeci Garı'nın Anadolu'dan Avrupa ve Rumeli'ye açılan önemli bir geçiş noktası olduğunu belirtti. Tarih boyunca göç hareketleri ve asker sevkiyatlarının da bu bölgeden gerçekleştirildiğini ifade eden Ersoy, garın aynı zamanda batıdan doğuya gelen yabancıların ilk uğrak yerlerinden biri olduğunu vurguladı.
Sirkeci Garı'nın özgün mimarisine büyük önem verdiklerini söyleyen Bakan Ersoy, 'Gar binası yoğun işçilikle inşa edilmiş çok narin bir yapı. Bu işçilikler korunarak, tarihi dokusuna uygun şekilde yeniden ihya ediliyor' dedi. Proje kapsamında gar, ulaşım işlevini koruyarak kütüphaneler, sanat ve etkinlik alanlarıyla yaşayan bir kültür adasına dönüşecek.
Kaynak: RSS





