İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD'nin İran'ın askeri altyapısına düzenlediği son saldırılara karşılık Kuveyt ve Bahreyn'de bulunan ABD üslerini füze ve insansız hava araçlarıyla (İHA) hedef aldığını açıkladı. Yapılan açıklamada, Washington yönetiminin ateşkesi ihlal ettiği belirtilerek, bu durumun İslamabad Mutabakat Zaptı'nın 1. maddesine aykırı olduğu ve diplomatik süreçlerin durmasına yol açabileceği vurgulandı.
Kuveyt ordusu ve Bahreyn İçişleri Bakanlığı, ülkelerinin yeni saldırılara maruz kaldığını doğrularken, saldırıların neden olduğu hasar hakkında detaylı bilgi paylaşılmadı. ABD ordusu ise İran'ın Hürmüz Boğazı yakınlarında geçen bir tankere İHA ile saldırı düzenlediğini ve bu saldırıya karşılık İran'daki 10 askeri hedefin vurulduğunu duyurmuştu.
Kaynak: RSS