Koreli otomobil üreticisi Hyundai'nin en büyük SUV modeli Ioniq 9 Türkiye'de satışa sunuldu. Tamamen elektrikli olan ve E-GMP platformu üzerine inşa edilen model, büyük boyutları, geniş yaşam alanı ve gelişmiş teknolojileriyle öne çıkıyor.
Ioniq 9'un Türkiye lansmanı, geçtiğimiz günlerde denizcilik turizminin önemli merkezlerinden biri olan Göcek'te gerçekleştirildi. Hyundai Motor Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel, lansmanda hem markanın gelecek planlarını hem de Ioniq 9'a dair önemli detayları paylaştı. Ioniq 9 ile birlikte Hyundai'nin globalde satılan tüm modelleri artık Türkiye'de tüketicilere sunulmuş durumda.
TÜRKİYE PAZARINDA BÜYÜME HEDEFİ
Hyundai Motor Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel, bu yıl 60 bin adet araç satmayı hedeflediklerini, 2030'da ise bu rakamı 100 bin adede çıkarmak istediklerini belirtti. Geçen yıl Türkiye'de 4 bin 945 adet elektrikli araç satışı gerçekleştirdiklerini hatırlatan Berkel, bu yıl hedefin 10 bin adet olduğunu söyledi.
Türkiye otomotiv pazarının sahip olduğu potansiyele de dikkat çeken Berkel, 'Türkiye'de her 1000 kişiden 200 kişiye araç düşüyor, Avrupa'da bu oran 500. Potansiyelimiz çok daha yüksek. Bugün pazarın gerçeğinin ayda 100 bin adet olduğunu görüyoruz. Faizler düşerse büyüme daha da hızlanabilir' değerlendirmesinde bulundu.
Ocak-ekim döneminde otomobil ve hafif ticari araç satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 yükselerek 1 milyon 43 bin 796 adede ulaştığını, bunun tüm zamanların rekoru olduğunu anımsatan Berkel, ekim ayının da tüm zamanların en yüksek ekim ayı satış rakamlarıyla kapandığını belirtti.
İZMİT'TE ÜRETİLECEK YENİ MODEL 40 ÜLKEYE İHRAÇ EDİLECEK
Elektrikli araçların pazar payının 2030'a kadar toplam satışların yüzde 30'una ulaşabileceğini söyleyen Berkel, Hyundai'nin Türkiye'de yüzde yüz elektrikli otomobil üretecek ikinci şirket olma yolunda ilerlediğini kaydetti. Yeni modelin üretiminin Ağustos 2026'da İzmit'te başlayacağını belirten Berkel, bu aracın adının 'Ioniq 3' olacağını açıkladı.
Berkel, 'Yeni modelimiz Türkiye'den 40'tan fazla ülkeye gönderilecek. i10'un üretimi kasım ayında sona erecek. Ioniq 3'ün üretim kapasitesi ise 2027'de netleşecek' dedi.
İKİ FARKLI VERSİYONLA SATIŞTA
Ioniq 9, Progressive ve Calligraphy olmak üzere iki farklı versiyonla tercih edilebiliyor. Model, versiyona göre 6 ya da 7 koltuklu düzen sunuyor. Calligraphy paketinde yer alan kaydırılabilir konsol, kabin içi erişimi kolaylaştırıyor. Konsol 190 mm ileri-geri hareket edebiliyor ve hem ön hem arka bölümden açılan kol dayama alanlarıyla pratiklik sağlıyor.
Bagaj hacmi, üçüncü sıra koltuklar katlandığında 908 litreye çıkıyor. Tüm koltuklar kullanımdayken kapasite 338 litreye düşerken, ön bagajda Progressive versiyonunda 88 litre, Calligraphy versiyonunda ise 52 litre ek alan sunuluyor.
TEK ŞARJLA 620 KM MENZİL
Modelin tabanında yer alan NMC lityum iyon bataryanın kapasitesi 110.3 kWh olarak açıklanıyor. Progressive versiyonu, 160 kW arka motoruyla 620 km'ye kadar birleşik menzil sunuyor. Calligraphy versiyonunda çift motorla kombine güç 226,1 kW'a yükseliyor ve menzil 600 km olarak belirtiliyor.
Ioniq 9, 350 kW ultra hızlı şarj desteği sayesinde yüzde 10'dan yüzde 80'e sadece 24 dakikada şarj olabiliyor. Araçta ayrıca V2L fonksiyonu ile 400V/800V çoklu şarj desteği yer alıyor.
GENİŞ EKRANLAR VE GELİŞMİŞ YÜRÜYEN AKSAM
Ioniq 9'un iç mekânında 12,3 inçlik dijital gösterge paneli ve 12,3 inç multimedya ekranından oluşan panoramik kavisli bir ekran kombinasyonu bulunuyor. Vites kolu, Hyundai'nin son dönem modellerinde olduğu gibi direksiyon kolonuna entegre edilmiş durumda.
Elektrikli SUV'a özel geliştirilen MacPherson çok bağlantılı süspansiyon sistemi, şasi kontrol modülü, otomatik sertlik ve yükseklik ayarlı amortisörler ve dinamik tork dağıtımı gibi gelişmiş sürüş teknolojileri de araçta yer alıyor.
Yıl sonuna kadar Türkiye'de yaklaşık 50 adet Ioniq 9 satılması bekleniyor.




