Üreticiler ve tarım yetkilileri, bu yıl yaklaşık 350 ton sarımsak rekoltesi beklediklerini belirtti. Sarımsak ekimine karar veren çiftçi Galip Gencer, Kastamonu'da sarımsak yetiştirildiğini ve benzer iklim koşullarına sahip olan Haymana'da da sarımsak üretimine başladıklarını söyledi. Gencer, sarımsağın kalitesinden memnun olduklarını ve aromatik özelliklerinin Kastamonu'dakinden daha iyi olduğunu ifade etti.
Geçen yıl 65 dönüm alanda deneme amaçlı sarımsak ektiğini ve 2 ton verim aldığını aktaran Gencer, bu yıl üretimin daha kaliteli olacağını belirtti. Üreticiler, sarımsak ekimini genişleterek bölgedeki tarımsal çeşitliliği artırmayı hedefliyor.
Kaynak: RSS




