Sarıkaya, 'Birkaç gün önce kılıç balığı avı için teknelerin üstündeki kulelerden denizi gözlemlerken karşılaştığımız manta vatozu, diğer adıyla şeytan mantasıydı. Yavaşça yanına gittik ve o da bizi merak etti. Birkaç tur birlikte döndük, çok güzel görüntüler elde ettik' dedi.
Yaklaşık bir hafta önce daha büyük bir manta vatozuna da rastladıklarını belirten Sarıkaya, 'Kanat açıklığı 3-3,5 metre olan devasa bir manta vatozu gördük ancak o fırsatı vermedi. Bu canlıların denizlerimizde bulunması, sularımızın ne kadar verimli ve temiz olduğunun göstergesi' ifadelerini kullandı.
Manta vatozunun insanlara zararsız olduğunu vurgulayan Sarıkaya, 'Sağ ve solundaki boynuz benzeri çıkıntılar nedeniyle şeytan mantası olarak adlandırılıyor. Ancak plankton ve küçük balıklarla beslenen, insanlara zarar vermeyen bir türdür. Denizde karşılaşırsanız korkmayın' dedi.
Kaynak: RSS





