Beyoğlu'nda Yol Verme Tartışması Kavgaya Dönüştü
Beyoğlu'nda Yol Verme Tartışması Kavgaya Dönüştü
İçeriği Görüntüle
Aksaray'da kente özgü ata tohumlarından yetiştirilen organik sarımsakların hasadı başladı. İçeriğinde yüksek oranda selenyum ve germanyum bulunan sarımsaklar, özellikle yurt dışındaki antibiyotik fabrikalarının ilgisini çekiyor. Geçen yıl eylül ayında toprakla buluşturulan sarımsaklar, bu yıl İspanya ve Rusya'daki ilaç firmalarına gönderilecek.

Yoğun yağışların etkisiyle verim artarken, bu yılki rekolte geçen yıla göre yaklaşık iki kat yükseldi. Sarımsak üreticisi Uğur Öngün, 'Geçen yıl 2-2,5 ton arasında olan rekoltemiz, bu yıl 3 ila 4 ton arasında seyrediyor' dedi. Ayrıca Almanya ve diğer bazı ülkelerden de talep olmasına rağmen, bu yıl ürün yetiştirme imkanı kalmadığı belirtildi.

Öngün, ata tohumundan yetiştirilen sarımsağın soğuk kış şartlarına ve hastalıklara karşı dayanıklı olduğunu, ayrıca yüksek selenyum ve germanyum oranlarının bu dayanıklılığı artırdığını ifade etti. Yoğun yağış nedeniyle bazı tarlalarda sulama yapılmadığını ve bu alanlarda da rekoltenin 2 ila 3,5 ton arasında gerçekleştiğini sözlerine ekledi.

Kaynak: RSS