Kiraz yetiştiriciliğinin yıl boyunca yoğun emek gerektirdiğini aktaran Lafçı, bakımın kış aylarında budama ile başladığını, ardından gübreleme ve ilaçlamanın yapıldığını dile getirdi. Hasadın ise en zor aşama olduğunu ve bu dönemde dışarıdan yevmiyeli işçi desteği aldıklarını belirtti. Ayrıca, ilaçlamanın sadece kaliteyi korumak amacıyla yapıldığını ve zararlı iç kurda karşı uygulandığını ifade etti.
Üreticilerden Muharrem Kapel ise bu sezonun oldukça verimli geçtiğini vurgulayarak, tarımsal sulama göletlerinin verim artışında etkili olduğunu söyledi. Köyde bulunan üç sulama göletinin üretim açısından büyük önem taşıdığını belirten Kapel, destek veren kurumlara teşekkür etti. Dereköy Muhtarı Hidayet Köken ise köyün meyvecilikte büyüyen bir merkez haline geldiğini, gençlerin köye dönmeye başladığını ve genç bir üreticinin tek başına yıllık 10-15 ton kiraz ürettiğini aktardı. Köken, köyde toplam kiraz üretiminin yaklaşık 150 tona ulaştığını ve önümüzdeki yıllarda bu rakamın 200-250 tona çıkmasının beklendiğini ifade etti.
Kaynak: RSS




