İspanyol giyim markası Mango, siber saldırıya uğradığını ve bazı müşteri bilgilerinin ele geçirildiğini duyurdu. Şirket, kredi kartı bilgilerinin güvende olduğunu açıkladı.

Merkez Bankası rezervleri açıklandı
Merkez Bankası rezervleri açıklandı
İçeriği Görüntüle

MANGO'DAN RESMİ AÇIKLAMA

İspanyol merkezli moda markası Mango, siber saldırıya uğradığını ve bu saldırı sonucunda sınırlı sayıda müşterinin verilerinin açığa çıktığını doğruladı.

Şirket, bugün yaptığı açıklamada müşteri verilerine 'yetkisiz erişim' sağlandığını belirterek, kullanıcılarını dikkatli olmaları konusunda uyardı. Mango ayrıca olayla ilgili müşterilerine e-posta yoluyla bilgilendirme mesajı gönderdi.

Mango duyurdu: Siber saldırıya uğradık

TELEFON NUMARALARI VE E-POSTALAR ELE GEÇİRİLDİ

Şirketten yapılan açıklamaya göre, açığa çıkan veriler arasında müşterilerin isimleri, ülkeleri, posta kodları, e-posta adresleri ve telefon numaraları bulunuyor.

Mango, soyad, şifre, kredi kartı ve banka bilgileri gibi finansal verilerin saldırıdan etkilenmediğini vurguladı. Şirketin altyapısı ve kurumsal sistemlerinin zarar görmediği de açıklandı.

YETKİLİ KURUMLARLA İŞ BİRLİĞİ

Mango, olayın ardından İspanya Veri Koruma Ajansı (AEPD) başta olmak üzere yetkili kurumlarla iş birliği içinde hareket ettiklerini bildirdi.

Siber saldırının iki gün önce gerçekleştiği belirtilirken, olayın kapsamının tam olarak belirlenmesi için teknik incelemelerin sürdüğü ifade edildi.

KREDİ KARTI BİLGİLERİ GÜVENDE

Şirket, özellikle finansal bilgilerin güvende olduğunun altını çizerek müşterilerini paniğe kapılmamaları konusunda uyardı.

Mango yetkilileri, 'Veri güvenliğini en üst düzeyde sağlamak için ek önlemler alıyoruz.' açıklamasını yaptı.

MANGO BİLGİLERİ ÇALINAN MÜŞTERİLERİNE NE ÖNERDİ?

Mango da müşterilerine şu hususlarda dikkatli olmalarını tavsiye ediyor:

E-posta ve telefon yoluyla gelen şüpheli iletişim ve taleplere karşı uyanık olun
 Hesap şifrelerinizi periyodik olarak güçlü ve benzersiz şekilde güncelleyin
 Bilinmeyen bağlantılara tıklamaktan kaçının
 Şüpheli durumlarda markayla doğrudan üzerinden iletişime geçin

 

Kaynak: RSS