Türkiye, hem plaj hem kültür hem de kış turizmi açısından dünyanın en şanslı ülkelerinden biri. Akdeniz ve Ege kıyılarında yüzlerce kilometreyi bulan sahil şeridi, dört mevsim iklimi, kültürel ve tarihi zenginli, güçlü ulaşım altyapısı ve zengin konaklama ağıyla küresel ölçekte bir cazibe merkezi.
Devletin ulaşımdan çevre altyapısına, havalimanlarından sağlık hizmetlerine ve tesislere kadar yaptığı büyük yatırımlar da bu potansiyeli daha da büyüttü. İstanbul-İzmir otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve hizmetteki 62 ayrı havalimanı bunlardan sadece birkaçı…
Türkiye bu yatırımların meyvesini artarda gelen turizm rekorları ile topluyor. Ancak tüm bunlara rağmen özellikle son dönemde turizmde tablo istenenin dışına çıkma riskiyle karşı karşıya.
Sebep ise ne tesis ne ulaşım, ne güvenlik, ne de tanıtım eksikliği...
Türkiye’de turizmin önündeki en büyük engel fiyatlardaki fırsatçılık.
BOŞ KALAN PLAJLAR, DOLMAYAN OTELLERİN SEBEBİ ŞİŞİRİLMİŞ FİYATLAR
Bu bayram sezonunda Türkiye’nin en popüler turizm merkezlerinden Bodrum, yerli ve yabancı tatilcilerden beklediği ilgiyi göremedi.
Bodrum’un merkezindeki Paşatarlası, Gümbet, Kumbahçe gibi plajlarında şezlonglar boş kalırken, birçok otelin doluluk oranı yüzde 60 seviyelerinde kaldığı iddia edildi.
Bunun temel nedeni olarak ise fahiş fiyatlar gösteriliyor. Özellikle özel plajlara giriş ücretlerinin astronomik seviyelere ulaşması hem Türk turistleri hem de yabancıları bölgeden uzaklaştırıyor.