Temmuz Emekli Maaşları ve Refah Payı Düzenlemesi Beklentisi
Haziran enflasyon verileri sonrası Temmuz zammı netleşirken, en düşük emekli maaşı ve refah payı artışı gündemde. Ekonomist Muhammet Bayram önemli açıklamalarda bulundu.
Bayram, geçmişte pandemi döneminde enflasyon farklarının yetersiz kalması durumunda devletin refah payı artışı yaparak maaşları artırdığını hatırlattı. Ancak bu dönemde SSK ve Bağ-Kur emeklileri için refah payı artışı beklemediğini söyledi. Öte yandan, en düşük emekli maaşı alanlar için ayrı bir düzenleme yapılacağına dikkat çekti. Devletin sosyal devlet ilkesi gereği, maaşı 20 bin TL'nin altında kalan emeklilerin maaşını seyyanen artırdığı ve bu uygulamanın devam edeceği belirtildi.
Son olarak Bayram, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ile yapılan toplantıda en düşük emekli maaşına ilişkin refah payı artışının kanuni düzenlemeyle hayata geçirileceğinin ifade edildiğini aktardı. Yılmaz'ın, vatandaşların enflasyon karşısında ezdirilmeyeceğini ve en az enflasyon oranında bir artış yapılacağını söylediği bildirildi.
Bunlar da ilginizi çekebilir