Gündem

Japon Restoranı 66 Yıllık Kızartma Yağıyla Altın Madalya Kazandı

Wakatori restoranı, 1960'tan beri aynı yağın kullanıldığı kızartma yöntemiyle Japonya Tavuk Kızartması Büyük Ödülü'nü aldı.

Abone Ol


Bu açıklama sosyal medyada geniş yankı uyandırdı ve bazı kullanıcılar uzun yıllar kullanılan yağın sağlık açısından risk taşıdığını belirterek eleştirilerde bulundu. Ancak Wakatori yönetimi, her gece uyguladıkları titiz temizlik ve filtreleme işlemleriyle yağın kalitesinin korunduğunu ifade etti.

Asya mutfağında benzer uygulamalar olsa da, Wakatori'nun bu yöntemi kızartma yağı için kullanması bir ilk olarak değerlendiriliyor. Tokyo'daki Otafuku restoranı ve Bangkok'taki bir diğer işletme uzun yıllardır aynı çorba bazlarını kullanmaya devam ediyor.