HABER7

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde özel halk otobüsü (ÖHO) krizi derinleşiyor. İBB yönetimini CHP’nin ele geçirdiği 2019 yılından bu yana defalarca kez yaşanan özel halk otobüsü ödemelerinin geciktirilmesiyle ilgili bardağı taşıran son damla geldi. Aylardır hak ettikleri ücreti alamayan özel halk otobüsü şoförleri, 22 Mayıs Çarşamba günü sefere çıkmayacaklarını duyurdu.

Böylelikle yarın 3 bin 41 özel halk otobüsü yolcu taşımayacak. Zaten karmaşık olan İstanbul’daki toplu taşıma uygulamasını daha da içinden çıkılmaz hale sürükleyeceği değerlendirilen kararın olası sonuçlarını değerlendiren AK Parti İBB Ulaşım Trafik Komisyonu Üyesi Abdullah Aksu, İBB ve İETT’deki beceriksiz yönetimin bir yansıması olduğunu kaydetti.

Abdullah Aksu, mevcut CHP’li yönetimin her yolcudan peşin aldığı otobüs taşıma ücretini ÖHO işletmecilerine vermeyerek gasp ettiğini söyledi.

Mahkemeden emsal niteliğinde miras kararı! Babadan kalan ev için tazminat ödeyecek Mahkemeden emsal niteliğinde miras kararı! Babadan kalan ev için tazminat ödeyecek

İstanbul'da İETT'ye bağlı 3 bin 41 özel halk otobüsü sahibini temsilen bir araya gelen grup, 2 Ekim 2024 tarihinde de İBB önünde eylem yapmıştı.

AK Parti döneminde özel halk otobüsü ödemelerinin nasıl yapıldığını da hatırlattı.

İSTANBULLU’DAN PEŞİN ALDIĞI PARAYI HAK EDENLERE VERMİYORLAR

TV24’e konuşan AK Parti İBB Ulaşım Trafik Komisyonu Üyesi Abdullah Aksu şunları söyledi:

“Vakit daraldı. Halk otobüsü derneklerinin ilan ettiğinden biliyoruz ki 22 Mayıs’ta kontak kapatma eylemi gerçekleştireceklerini ifade etmişlerdi. Ama yineliyorum, inşallah böyle bir krizle karşılaşmayız. İnşallah İstanbullu mağdur olmaz, sokakta kalmaz.

Bu bir sonuç. Bunun sebeplerini konuşmamız gerekiyor. Bunun sebebi, birincisi İBB her konuda olduğu gibi İETT’de de yönetim beceriksizliği sergiliyor. Bütçeyi yönetemiyor. İstanbul’da ulaşımı yönetemiyorlar. En büyük sebeplerinden bir tanesi bu. Bunu biraz daha açacak olursak; İstanbul’da 3 bin 41 tane özel halk otobüsü var. Bu özel halk otobüsleri, İBB ile yapmış oldukları protokol gereği İstanbullu yolcuları taşırlar, taşıdıkları yolcu adedince de İBB’den paralarını alırlar. Peki buradaki krizin sebebi ne? İETT, İstanbullu yolcuların kendilerine peşinen ödemiş olduğu otobüs yolculuk ücretlerini alıyor, kasasına koyuyor ve bu parayı hak sahiplerine vermiyor. Ben altı çizilmesi gereken yerin bu olduğunu düşünüyorum. Halk otobüsü esnafımız İBB veya İETT’den bahşiş, ön ödeme, avans istemiyor. Bu insanlar ‘İstanbulludan aldığınız, bir yolcuyu bir noktadan bir noktaya götürdükten sonra sizin peşin olarak aldığınız ve kasaya koyduğunuz paramızı lütfen zamanına veriniz’

Peki mevcut İBB ve onun İETT’si ne yapıyor? Aldığı parayı hak edene vermiyor. Ne yaptığını zaten son günlerde bavullarda görmüş olduk. Altı çizilmesi gereken konu bu.

İstanbul yarın kontak kapatacak! Hizmetler duracakİstanbul yarın kontak kapatacak! Hizmetler duracak

BUNUN ADI GASP

Adı üzerinde hak edilmiş bir paradan bahsediyoruz. Bunu vermiyorlar. Alıp kasasına koyduğu parayı halk otobüsü esnafına vermiyor. Bunun adına ne der, kamuoyunun takdirine bırakıyorum. Bu düpedüz gasptır.

6 senedir İBB’nin bütün kurumlarında olduğu gibi İETT’de de iş bilmezlik ve yönetim beceriksizliği aldı başını gidiyor...

İBB’Yİ AK PARTİ YÖNETİRKEN 1 AY İÇİNDEKİ 2 ÖDEMEYLE HAK EDİŞLER AKTARILIYORDU

AK Parti döneminde nasıldı bu? AK Parti döneminde bir ay boyunca bir halk otobüsü 1-30 Mayıs aralığında 100 bin TL’lik iş yaptıysa, Haziran ayının 15’inde o bedelin yarısı ödenirdi, Haziran’ın sonunda da kalan yarısı ödenirdi. Esnaf ihtiyacını karşılayabilsin, şöförünün maaşını, sigortasını ödeyebilsin diye bu şekilde ödenirdi.

İBB iflasın eşiğinde! İstanbul'da yarın ulaşım duracak! İBB iflasın eşiğinde! İstanbul'da yarın ulaşım duracak!