Otomotiv devi Stellantis, elektrikli araçların (EV) önündeki en büyük 2 engel olan yüksek maliyet ve yavaş şarj sürelerine çözüm getirecek devrim niteliğinde bir teknolojiye imza attı.
TotalEnergies iş birliğiyle geliştirilen ve “Akıllı Entegre Batarya Sistemi” anlamına gelen IBIS, elektrikli araçların temel bileşenlerinden olan şarj cihazı ve invertörü doğrudan batarya modülüne entegre ediyor.
Geleneksel elektrikli araçlarda batarya, şarj cihazı ve invertör ayrı birimler halinde çalışırken, IBIS bu sistemleri batarya yapısının içine dahil ederek araçları daha hafif, daha güçlü, daha verimli ve daha ekonomik hale getiriyor.
IBS SİSTEMİYLE GELEN AVANTAJLAR NELER?
“Sınıfında ilk” olarak lanse edilen bu entegre sistem, elektrikli otomobillere birçok pratik avantaj sunuyor:
Daha Verimli: Batarya kapasitesi değişmeden menzil %10’a kadar artıyor.
Daha Hafif: Araç toplam ağırlığında yaklaşık 40 kilogram tasarruf sağlanıyor.
Daha Fazla Alan: 17 litreye kadar ekstra iç hacim kazanımı mümkün oluyor.
Daha Hızlı Şarj: 7 kW'lık bir şarj cihazıyla şarj süresi 7 saatten 6 saate düşüyor.
Daha Güçlü: Güç çıkışı %15 artarak 150 kW’tan 172 kW’a yükseliyor.
Daha Ekonomik Bakım: Daha az bileşen, düşük üretim maliyeti ve kolay bakım anlamına geliyor.
SERİ ÜRETİM 2030 HEDEFİYLE GELİYOR
Stellantis, IBIS teknolojisini şu anda Peugeot e-3008 prototipi üzerinde kapsamlı yol testlerine tabi tutuyor. Hedef ise bu batarya sistemini 2030 yılına kadar Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, FIAT, Jeep, Opel ve Peugeot gibi markalarının seri üretim modellerine entegre etmek.