Fenerbahçe'ye UEFA'dan 7,5 Milyon Euro Ceza ve Mali Disiplin İhtarı
UEFA, Fenerbahçe'nin sözleşme usulsüzlükleri nedeniyle 7,5 milyon Euro para cezası ve mali disiplin ihtarı verdi. Men ve puan silme cezası uygulanmadı.
Başlangıçta 15 milyon Euro para cezası, puan silme ve Avrupa kupalarından men gibi ağır yaptırımlar gündemdeyken, Fenerbahçe süreci daha hafif bir yaptırımla atlattı. UEFA'nın verdiği ceza kulübün kasasından doğrudan nakit çıkışı gerektirmeyecek şekilde yapılandırıldı.
UEFA raporunda, söz konusu cezanın temelinde üç oyuncunun sözleşmelerindeki harcama limitlerinin aşılması ve transferlerdeki talimatlara uyumsuzluklar yer aldı. Kulüp, Kerem Aktürkoğlu'nun sözleşmesini revize ederek ödeme planını UEFA'nın taleplerine uygun hale getirmişti.
Fenerbahçe yönetimi, önümüzdeki dönemde UEFA ile 3-4 sezonu kapsayan yeni bir Finansal Uzlaşma Anlaşması imzalamak zorunda kalacak. Böylece kulübün mali disiplin ihtarına uyumu sağlanacak ve Avrupa'daki faaliyetlerine devam edebilecek.
Bunlar da ilginizi çekebilir