Gündem

İzmir'de Türkiye'nin İlk Tıbbi Bitkiler İhtisas OSB'si Üretime Hazırlanıyor

İzmir Kınık'ta kurulan tıbbi ve aromatik bitkiler ihtisas OSB'sinde 2027'de üretim başlayacak, 3 bin kişiye istihdam sağlanması hedefleniyor.

Abone Ol


OSB'de seralarda tıbbi ve aromatik bitkiler ile tohum ve fide üretimi yapılacak. Ürünler, bölgede kurulacak tesislerde işlenerek uçucu yağ ve ekstrakt gibi katma değeri yüksek ürünlere dönüştürülecek. Altyapı çalışmaları devam ederken, parsellerin yaklaşık yüzde 20'sinin tahsisi gerçekleştirildi.

Kınık TDİOSB Yönetim Kurulu Başkanı Enver Olgunsoy, Türkiye'nin zengin bitki çeşitliliğinin bölge için önemli bir potansiyel olduğunu belirtti. OSB'nin Türkiye'de ilk, dünyada ise tek örnek olduğunu ifade eden Olgunsoy, bölgede AR-GE merkezleri ve tıbbi bitkiler alanında eğitim verecek meslek yüksekokulunun da planlandığını söyledi. Ayrıca, sıfır atık ve endüstriyel simbiyoz modeliyle bitkisel atıkların ekonomiye kazandırılması hedefleniyor.