Bakan Uraloğlu: Basra Körfezi'nden 15 Türk Gemisi Güvenle Ayrıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Basra Körfezi'nde bekleyen 15 Türk gemisinin 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgeden emniyetle ayrıldığını açıkladı.
Bakan, Basra Körfezi'nde anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemi bulunmadığını ifade etti. Bölgedeki 3 Türk sahipli geminin ticari faaliyetlerine devam ettiğini ve bu nedenle ayrılma talebinde bulunmadığını belirtti. Ayrıca, bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğunu aktardı.
Uraloğlu, vatandaşların ve denizcilerin güvenliği için sürecin hassasiyetle takip edildiğini vurgulayarak, ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde hareket ettiklerini sözlerine ekledi.
Bunlar da ilginizi çekebilir