2025 Cirosu 3 Milyon TL ve Üzeri Mükelleflere e-Fatura Zorunluluğu Başlıyor
2025 yılı cirosu 3 milyon TL ve üzeri mükellefler 1 Temmuz'a kadar e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçmek zorunda. Aksi halde Vergi Usul Kanunu kapsamında ceza uygulanacak.
Yıldız, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın 2021 yılında Vergi Usul Kanunu tebliğleriyle başlattığı e-Fatura uygulamasının sektör ve ciro bazlı olarak kademeli şekilde genişletildiğini ifade etti. Ayrıca, cirodan bağımsız olarak bazı kritik sektörlerdeki firmaların da e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş zorunluluğu bulunduğunu vurguladı. Bu sektörler arasında akaryakıt lisansı olanlar, sigara ve alkol imalatçıları ile ithalatçıları, internet satış platformları, internet reklam aracıları, sebze ve meyve ticareti yapanlar ve çeşitli diğer sektörler yer alıyor.
Yıldız, uygulamaya dahil mükelleflerin müşterilerine ya e-Fatura ya da e-Arşiv fatura düzenlediğini, faturaların tamamen elektronik ortamda ve Gelir İdaresi Başkanlığı sistemleri üzerinden iletildiğini kaydetti. e-Arşiv faturaların ise müşterinin talebine göre kağıt çıktısı veya elektronik ortamda iletilebildiğini sözlerine ekledi.
Bunlar da ilginizi çekebilir