Son dakika

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu: İki Türk Gemisi Daha Hürmüz Boğazı'ndan Güvenle Geçti

Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde Türk sahipli gemilerin durumu hakkında açıklama yapıldı. Bölgeden ayrılan gemi sayısı 11'e yükseldi.

Abone Ol


Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde toplam 7 Türk sahipli geminin bulunduğunu ve bu gemilerde 177 Türk gemi personelinin görev yaptığını belirtti. Bu gemilerden birinin Türk bayraklı olduğunu ifade eden Uraloğlu, 5 geminin Hürmüz Boğazı'ndan geçiş talebinde bulunduğunu, iki enerji gemisinin ise henüz çıkış talebi olmadığını açıkladı.

Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içinde anlık olarak takip edildiğini ve ihtiyaç halinde gemi işletmecileriyle sürekli temas kurulduğunu vurguladı. Türk gemilerinin ve gemi personelinin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu belirten Bakan, takip çalışmalarının kesintisiz sürdüğünü sözlerine ekledi.