Çevikoğlu’na göre, 2024 yılında Türkiye’nin e-ticaret hacmi 3 trilyon TL’ye, işlem sayısı ise 5,91 milyara ulaştı. Bu büyüme, bir önceki yıla göre yüzde 61,7’lik artışla gerçekleşerek sektörün kalıcı bir ivme kazandığını gösterdi.
Özellikle perakende e-ticaret hacmi yüzde 63,7 artışla 1 trilyon 619 milyar TL’ye çıktı.
2025’İN İLK YARISINDA 2 TRİLYON TL AŞILDI
2025’in ilk 6 ayında Ramazan, Anneler Günü, Babalar Günü ve Kurban Bayramı gibi dönemlerde yaşanan yoğun talepler e-ticaret hacmini 2 trilyon TL’nin üzerine taşıdı. Giyim, elektronik, kişisel bakım ve ev yaşamı kategorileri öne çıkarken mobil ticaret ve hızlı teslimat uygulamaları sektördeki büyümeyi destekledi.
Çevikoğlu, "Yılın ikinci yarısında daha güçlü bir büyüme bekliyoruz. 2025 sonunda e-ticaret hacminin yaklaşık 5 trilyon TL’ye ulaşacağını öngörüyoruz." dedi.
DEMOGRAFİK DAĞILIM: 20–44 YAŞ ARASI LİDER
E-ticarette en aktif kullanıcı grubunu 20–44 yaş aralığı oluşturuyor.
Kadın kullanıcılar: Giyim, kozmetik ve ev yaşamı ürünlerinde daha fazla harcama yapıyor.
Erkek kullanıcılar: Elektronik, havayolları ve seyahat kategorilerinde öne çıkıyor.
En fazla harcama yapan yaş grubu: 30–34 yaş aralığı.
Bölgesel olarak İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya ilk sıralarda yer alırken, Anadolu şehirlerinde de e-ticaretin kapsayıcılığı hızla artıyor.
E-İHRACATTA 2025 HEDEFİ: 8 MİLYAR DOLAR
Çevikoğlu, Türkiye’nin e-ihracatta büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, "Dünyada her 4 gönderiden biri e-ihracat kapsamında gerçekleşirken Türkiye’de bu oran 20 gönderide 1 seviyesinde. 2025’te e-ihracatın 8 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz" dedi.
E-ihracatın büyümesi için lojistik altyapının güçlendirilmesi, global platformlarla entegrasyonun hızlanması ve nitelikli insan kaynağı yetiştirilmesinin kritik olduğunu vurgulayan Çevikoğlu, 2028 itibarıyla e-ihracatın toplam ihracattaki payının yüzde 10’a çıkmasının mümkün olduğunu söyledi.
TÜRKİYE DİJİTAL TİCARETTE GÜÇLENİYOR
Çevikoğlu, "Türkiye’nin e-ticaret ve e-ihracat alanında attığı her adım, ülkeyi küresel rekabette daha güçlü bir konuma taşıyor. Hedefimiz, Türk ürünlerini dünya pazarlarında daha geniş kitlelerle buluşturmak" ifadelerini kullandı.