Gündem

Türk Devletleri Dijital Ekonomi Ortaklık Anlaşması Türkiye'de Yürürlüğe Girdi

Türkiye, Türk Devletleri Teşkilatı Dijital Ekonomi Ortaklık Anlaşması'nı onaylayan üçüncü ülke oldu. Anlaşma, dijital ticaret ve hizmetlerde engelleri kaldırmayı amaçlıyor.

Abone Ol


Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, 'TDT'ye Üye Devletlerin Hükümetleri Arasında Dijital Ekonomi Ortaklık Anlaşması'nın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun'un Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiği bildirildi. Kırgızistan ve Kazakistan'ın da onay süreçlerini tamamlamasıyla anlaşmanın tam olarak yürürlüğe gireceği ifade edildi.

Anlaşma kapsamında ödeme ve para transferlerinde engellerin kaldırılması, kağıtsız ticaret, elektronik işlemler, lojistik, elektronik faturalandırma, hızlı teslimat hizmetleri, elektronik ödemeler, elektronik imza, çevrim içi tüketici ve kişisel veri koruması gibi konularda ortak kurallar benimsenecek. Ayrıca, küçük ve orta ölçekli işletmeler, siber güvenlik ve rekabet politikası alanlarında işbirliği yapılması planlanıyor.

Ticaret Bakanlığı açıklamasında, Türk dünyasında ticari ve teknolojik entegrasyonun güçlendirilmesinin amaçlandığı, işletmelerin dijital pazarlara erişiminin kolaylaştırılması ve bölgesel rekabet gücünün artırılmasının hedeflendiği belirtildi. Anlaşma, 6 Kasım 2024'te Bişkek'te gerçekleştirilen TDT'nin 11. Zirvesi'nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla imzalanmıştı.