İran'dan Körfez'deki ABD Üslerine Misilleme Saldırıları
İran Devrim Muhafızları, ABD'nin Körfez'deki üslerine yönelik misilleme saldırıları gerçekleştirdiğini açıkladı. Tahran yönetimi, saldırıların devam etmesi halinde daha kapsamlı karşılık verileceğini bildirdi.
İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin müzakereler devam ederken İran'a yönelik saldırılar düzenlediğini ifade etti. Azizi, ateşkesin pervasızca ihlal edilmesinin ABD'nin geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacağını söyledi. ABD'nin İran'ı suçlama stratejisinin artık işe yaramadığını da ekledi.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), Hürmüz Boğazı'nda bir ticari gemiye düzenlenen saldırının ardından İran'a karşı misilleme saldırıları gerçekleştirdiğini açıklamıştı. ABD Başkan Yardımcısı James David Vance ise, İran ile varılan ateşkes anlaşmasına bağlı kalındığını vurgulayarak, Tahran yönetimini anlaşma uygulaması konusunda iletişime geçmeye çağırdı ve 'Şiddete şiddetle karşılık verilecektir' uyarısında bulundu.
Bunlar da ilginizi çekebilir