Dünya

Google ve İsrail arasında katliam anlaşması: Sumud Filosu için kara propagandaya başladı

İsrail hükümetinin Google ile yaptığı anlaşma sonrasında Sumud Filosu'na dair yurtdışı aramalarında kullanıcıları şiddet yanlısı unsurlarla yönlendirdiği öğrenildi.

Haber7

İsrail hükümetinin her fırsatta yanında olan teknoloji devleri yine bir skandala daha imza attı. Dünyanın en çok kullanılan arama motorları arasında zirvede bulunan Google soykırımcı İsrail’in yanında saf tutarak Küresel Sumud Filosu’nu hedef alan içerikleri öne çıkarmaya başladı.

Türkiye’den ve bazı Arap ülkelerinden Sumud Filosu ile ilgili aramalar yapıldığında görünmediği öğrenilirken ABD ve diğer ülkelerden yapılan aramalarda propagandanın göründüğü öğrenildi.

GOOGLE VE İSRAİL ARASINDA 45 MİLYON DOLARLIK ANLAŞMA

Google'ın geçtiğimiz günlerde İsrail hükümetiyle 45 milyon dolarlık propaganda anlaşması da yaptığı iddia edilmişti.

7 Ekim 2023 yılından bu yana Gazze’de soykırımını sürdüren İsrail’i birçok medya ve teknoloji devleri korumaya devam ediyor. Google ise “Global Sumud Filosu” araması yapıldığında kullanıcıların önüne yardım filosunu şiddet yanlısı terörist unsurlarla işbirliği” yapmakla suçlayan propagandacı içerikleri öne çıkarıyor.

GAZZE'DEKİ SOYKIRIM İNSANLIKTAN GİZLENİYOR

İspanyol yayın kuruluşu RTVE’nin haberine göre ise, İsrail’in Gazze’deki kıtlığı reddetmek amacıyla Google, X, Outbrain ve Teads üzerinden 50 milyon dolarlık reklam anlaşması yaptığı, Sumud Filosu’na yönelik propagandayla birlikte Gazze’de yaşanan felaketi insanlıktan gizlemeye çalıştıkları öğrenildi.

Birleşmiş Milletler Filistin Özel Raportörü Francesca Albanese, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "Google’ın bu işbirliğini “utanç verici ve korkutucu” ifadelerine yer verdi.

This is really terrifying .@Google is allowing the State of Israel to “sponsor” top search results with absurd accusations that we are “harboring terror.”

This is pure incitement — and puts the lives of all participants at risk.

Still, we sail on to Gaza . pic.twitter.com/S6VpdhIOM4

— David Adler (@davidrkadler) September 20, 2025