Goldman Sachs: Merkez Bankalarının Altın Alımları Ayda 50 Ton Seviyesinde
Goldman Sachs'ın raporuna göre, küresel merkez bankaları önümüzdeki yıllarda da yüksek miktarda altın alımı yapmaya devam edecek.
Analistler, aylık alım hızında geçmiş dönemlere kıyasla bir yavaşlama gözlemlense de, resmi sektörden gelen bu talebin önümüzdeki iki yıl boyunca altın fiyatları için güçlü bir yapısal destek oluşturacağını belirtiyor. Goldman Sachs'ın modellemesine göre, küresel merkez bankalarının altın alımları 2026 sonuna kadar aylık ortalama 50 ton seviyesinde seyredecek. 2027 yılında ise bu miktarın hafif bir azalma ile aylık 40 tona düşmesi bekleniyor.
Bankanın analistleri, alım hızındaki bu kademeli yavaşlamanın altın talebinde zayıflık anlamına gelmediğini, aksine altın fiyatlarının aşağı yönlü risklerini sınırlandıran kalıcı ve güçlü bir taban oluşturduğunu vurguluyor.
Bunlar da ilginizi çekebilir