Beşiktaş, 2026-27 EuroLeague Sezonunda Yer Alacak
Beşiktaş, 2026-27 sezonunda EuroLeague'de mücadele edecek. Karar, 13 hissedar takımın oy birliğiyle alındı.
Fransız ekibi AS Monaco'nun geçici olarak EuroLeague'den ayrılma planı, turnuvada bir kontenjanın boşalmasına yol açtı. Bu gelişmenin ardından 13 hissedar kulüp, boş kalan koltuk için oy birliğiyle Beşiktaş'ı seçti. Böylece Beşiktaş, Anadolu Efes ve Fenerbahçe Beko'nun ardından Türkiye'yi EuroLeague'de temsil edecek üçüncü takım oldu.
Beşiktaş'ın EuroLeague biletini almasında EuroCup'taki rakibi JL Bourg'un katılım hakkını kullanmayacağını açıklaması da önemli rol oynadı. Beşiktaş, 2025-26 sezonunda EuroCup'ta finale kadar yükselmiş ancak finalde JL Bourg'a mağlup olmuştu. JL Bourg'un bu hakkı kullanmaması, Beşiktaş'ın EuroLeague'ye davet edilmesini sağladı.
Toplantıda ayrıca EuroLeague'in uzun vadeli yapısı da ele alındı. 2027-28 sezonundan itibaren NBA benzeri 24 takımlı konferans formatına geçilmesi planlanıyor. Bu değişiklik hissedar kulüpler tarafından destekleniyor ve herhangi bir engel çıkmaması durumunda resmiyet kazanacak.
Bunlar da ilginizi çekebilir