Gündem

Aksaray'ın Organik Sarımsağı İspanya ve Rusya'ya İhraç Ediliyor

Aksaray'a özgü ata tohumlarından yetiştirilen organik sarımsakların hasadı başladı. Yüksek selenyum ve germanyum içeriğiyle dikkat çeken sarımsaklar, bu yıl İspanya ve Rusya'ya gönderilecek.

Abone Ol


Yoğun yağışların etkisiyle verim artarken, bu yılki rekolte geçen yıla göre yaklaşık iki kat yükseldi. Sarımsak üreticisi Uğur Öngün, 'Geçen yıl 2-2,5 ton arasında olan rekoltemiz, bu yıl 3 ila 4 ton arasında seyrediyor' dedi. Ayrıca Almanya ve diğer bazı ülkelerden de talep olmasına rağmen, bu yıl ürün yetiştirme imkanı kalmadığı belirtildi.

Öngün, ata tohumundan yetiştirilen sarımsağın soğuk kış şartlarına ve hastalıklara karşı dayanıklı olduğunu, ayrıca yüksek selenyum ve germanyum oranlarının bu dayanıklılığı artırdığını ifade etti. Yoğun yağış nedeniyle bazı tarlalarda sulama yapılmadığını ve bu alanlarda da rekoltenin 2 ila 3,5 ton arasında gerçekleştiğini sözlerine ekledi.